Här är en reklamfilm för Comviq.
Fakta
* I den här reklamen Comviq är avsändare.
* Reklamen vänder sig för alla men mest för ungdomar och vill de att vi ska komma och köpa mobil kort eller någon annan tjänst från Comviq.
- I filmen visar de på ett bra och roligt sätt att man kan få Comviqs abonnemang till ganska lågt price. Kunden i filmen ger oss känslan att vi kan förhandla oss till en bra price på Comviqs varor. Det lite abstrakt att göra så för den sortens sätt att handla tillhör en annan kultur t.ex. Mellan östern där att pruta vid köpet är vanligt. Man använde sig av en annan kultur mönster att handla och tillämpar den i Sverige där prutningen är inte möjligt i butiken egentligen.
- Priset på abonnemang presenteras sist, varan presenteras inte i bild, det visas en riktig inköps tillfälle mellan en kund och säljaren i en verklighetstrogen miljö. Det som saknas är den viktig information att man kan förhandla sig till en billiga pris av abonnemang i butiken.
Känslor
- Reklamen är roande. Vi kan skratta båda av säljaren och kunden. Vi ska ha intryck av reklamen att Comviqs abonnemang är billig för den kostar bara 95kr. Vi kan tro att det är vi som kunder som bestämmer priset.
De unga tjejer i reklamen är också intresserade att köpa abonnemang för 95kr.
- Den som ser reklamen påverkas positiv och är uppmuntrad att köpa Comviqs abonnemang.
- Reklamen innehåller bilder men ingen musik.
- Bild och text fungera bra tillsammans för reklamen visar verklig situation vid inköps tillfällen. Tittaren har känsla att man är själv i butiken och lyssnar på konversation mellan säljaren och kunden.
- Reklamen uppfattas som riktigt verkligt och sammanhanget påverkar tittaren.
- Producenten av reklamen använde sig av en trick och låtsas att produkten är dyrare än den är. I början av reklamen sägs det att abonnemangen kostar 130kr. Så när vi hör sista priset 95kr så kan vi tycker att det billigt. Det finns en annan psykologiskt trick att man inte skriver att abonnemang kostar egentligen 100kr.
* I reklamen finns en grupptryck i de två tjejerna som vill också handla en abonnemang för de tycker att det är billigt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar